miércoles, 19 de octubre de 2016

NARRATIVA TRANSMÈDIA I ESPORT- Helena Ramon Avelino



Les xarxes socials, a les quals s'apliquen diferents estratègies de comunicació, fan crèixer la història amb l'aportació de relats exclusius a l'hora que comparteixen i divulguen relats complementaris.


Utilitzant diferents canals podem presentar una història que s'alimenta pels distints mitjans socials que hem triat. Per transmetre transmediàticament un partit de futbol en viu, abans només s'utilitzava el YouTube. Ara s'utilitzen altres xarxes socials a través de les quals els equips, competicions i associacions realitzen la promoció de les seues activitats. Algunes d'aquestes són Facebook, Twitter i Instagram. També Vimeo en alguns casos i, per descomptat, la que més novetats està aportant a l'storytelling esportiu: Snapchat




L'storytelling s'ha relacionat sempre amb el costat emocional dels receptors i l'esport és un bon exemple d'això. Els mateixos equips esportius busquen abonats referint-se a la connexió que mantenen amb els seus aficionats, és a dir, que s'intenta aprofundir en la manera de connectar amb els seus seguidors.


Tracten de crear. mantenir, i ampliar la comunitat al voltant del projecte. Ja no és tant el mantenir una comunitat d'esportistes interessats en el projecte, sinó aconseguir aplegar al públic més ampli i heterogeni possible. Per això, creix la presència i interacció a xarxes com les esmentades abans. Abans trobàvem la publicitat en televisió, premsa o ràdio, però ara ja no es produeix en aquestos formats per tal d'advocar per un estil propi on la xarxa és l'escenari on es posa en pràctica el màrqueting.


S'ha de tenir en compte que cada xarxa social té un usuari amb un perfil demogràfic molt concret. Per aquest motiu, una interconnexió de ferramentes socials pareix ser la tendència que s'està implantant per abraçar a tot el públic. Per exemple, en un partit de futbol, si volem apropar l'experiència de gaudir d'ell a tot el món, podem utilitzar Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, etc., però no tenim per què rebutjar unes en detriment d'altres.


L'NBA té la implicació màxima a través dels seus canals. Des de Youtube amb resums de partits o millors jugades, passant pel Twitter i seguiment de partits, fins a Instagram i el seu eix en accions més destacades. Tot un món que es completa amb el Facebook, Snapchat i una aplicació que et permet veure els partits amb estadístiques completes.


En conclusió, aquestes podrien ser les característiques principals de la interconnexió digital dels mitjans per al màrqueting esportiu: abast a tots els usuaris, requereix treball previ, durant i després de l'event, formació dels empleats de comunicació, missatge adaptat al mitjà i producte explotat per diferents víes.


I fins ací per hui. Espere que vos haja agradat i bona setmana!!!



No hay comentarios:

Publicar un comentario

¡Comunicate!